Allsång och muffins

Ja vilken kväll det var igår. Tur att det inte blev värre med saker och ting, men det var ju trevligt annars. Jack, Sofia, Lowa och jag åkte långt in i Hälsingeskogarna igår eftermiddag. Trodde aldrig att vi skulle komma till vårat mål. Målet var att hälsa på Lappen. Blev mycket skratt i bilen. "Höger eller vänser, beror på vilket håll du tittar åt". Sedan hände det lite andra saker när vi åkte hem. Uscha ja.

Idag har jag bakat muffins. Till en början gick det sådär men sedan ni, då gick det undan för Carlssons! Väldigt nöjd över mina muffins. Blev två olika sorter, en med nå bär i och en med choklad på. Var ju tvungen att prov äta en och det var inte illa pinkat. Hade Spotify på när jag baka så jag sjöng med Anders Lundin med alla dess Allsång sånger. *Det är dans på Brännö brygga!* och *sooooommar, sooooommar, sooooommar*. Mysigt var det iallafall ;). Blir väl en Allsång som dagens låt ;)

Jag var ung en gång för länge sen, en flottare med färg.
Alla jäntor var som vax uti min famn
I alla torp, i alla byar hade jag en liten vän
ifrån Norderås till skiljet ner vid Berg.
Haderian hadera, haderian hadera,
Ifrån Norderås till skiljet ner vid Berg.

Jag har spelat på mitt handklaver för flottare vid ån,
jag har spelat för små kullorna på Näs.
Jag har dansat över forsarna med med älvor och med rån,
medan daggen gått till ro på ängens gräs.
Haderian hadera, haderian hadera,
medan daggen gått till ro på ängens gräs.

Jag har spelat sommarnätterna till dans vid Rimbobro,
jag har dansat med den vackra Maj i Nås.
Jag har svurit blonda Anna evig kärlek, evig tro,
medan lägerelden falnat invid Ås.
Haderian hadera, haderian hadera,
medan lägerelden falnat invid Ås.

Jag har spelat för de kära, där som norrskensflammor går
över sätrarna vid Östervåla fjäll.
Jag har slumrat i min farkost där som vildmarkspulsar slå
medan stjärnorna gått vakt på himlens päll.
Haderian hadera, haderian hadera,
medan stjärnorna gått vakt på himlens päll.

Jag skall spela på mitt bälgaspel så länge jag finns till
i min koja invid Rekaforsens fall.
Jag skall drömma, jag skall älska, jag skall sjunga om jag vill
medan månen över moarna går vall.
Haderian hadera, haderian hadera,
medan månen över moarna går vall


Nu blir det att åka till Byn för att hämta mamma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0