Grattis

Idag har det bara varit regn och regn. Har varit till storebror idag och det var trevligt. Träffa syster med sambo plus Pelles pappa med fru. Nu du Pelle så kan du fixa dig en platt tv, vi ligger ju lite efter i det tekniska. Fick smörgåstårta och sedan potatisgratäng och något kött. Slurp ;) Hoppas att man får träffa Pelle mer, det är alldeles för lite.

Ni som känner mig vet ju att mitt intresse för bilar är mycket litet men efter denna dag så funderar jag om jag ska bli bilmekaniker. När vi hade åkt några mil från Pelle så tyckte jag att det börja låta lite smått konstigt när jag svängde men sedan var det inget mer med det, tänkte att vägen var ojämn men icke då. Så klart blev det värre så vi stanna och titta på däcken om dom satt bra och jag tyckte att ja dom var okej så mamma och jag sa att det var något med avgas bla bla bla som var konstigt, det lät ju som en bra förklaring till detta ljud. Men det blev ju bara värre och värre så vi tog ett till stopp för att titta igen och då såg jag att vi hade bara två bultar (?) kvar på hjulet och däcket var på väg att åka av. Jaha ja det var det de. Bara att rota fram den dära saken man drar åt bultarna med och börja dra åt. Trodde vi. Kom iallfall en bil som stanna och där satt två gubbar och två tanter. En gubbe hoppa ur bilen och hjälpte oss. Då kom jag ju på att man ska hissa upp bilen och sedan fixa det där. Jaja så är det men den dära gubben kände på dom andra däcken också och han sa att dom också satt lite löst. Sedan tacka vi för hjälpen och åkte vidare. Själv tyckte jag att det var lite synd att det inte var någon snygg kille som hjälpte oss. Det kanske blir nästa gång? Vi får hoppas på det!
Alltså jag har nog inte varit med om någon sämre väg när vi åkte hem. Fundera nästan på att det skulle va bäst att köra Jeep på den vägen. Vägarna i Afrika är ju bättre och man har ju hört och sett på tv hur dom är! Och det regna som ja jag vet inte vad. Men nu är jag hemma. Somna till Familjen Bernadotte och nu sitter jag här.

Här kommer några bilder från dagen hos Pelle.


Jag, mamma och Pelle


Jag, mamma, Pelle och Lisa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0