Tiden går fort

Sitter just nu och fikar och tuggar på Euro Shoppers cookies med sockerdragerade chokladbitar och sköljer ner detta med Champis så gött. Avnjuter också mina ögon och öron med Desperate housewives på kanal 5.

Tänk att på lördag så är det ett år sedan jag tog studenten. Ett år har gått fort. Men jag längtar inte tillbaka till förra året, allt gick bara fel med skola och allt annat så jag är bara glad att tiden går så man får vänta på det bättre. Det börjar på att ljusna för mig efter allt som har hänt. Allt kom på samma gång.
Men nu längtar jag till lördagen för då åker mamma och jag till min storebror som fyller 40. Ska bli roligt att få träffa Pelle och äta tårta. Tittade på bilder igår och jag inser att av alla mina fem syskon så är jag lik Pelle mest, har inte tänkt på det förr.

Idag tänkte jag åka ner till Alfta och titta lite på det få affärerna som finns, sedan åka och hämta mamma på jobbet. På kvällen åker vi till Bollnäs eftersom Willys öppnar ikväll. Pappa har varit med och tävlat om att vinna 1000:- att handla mat för. Så vi ska vara där i tid. Men mamma och jag ska gå på stan och försöka hitta något till Pelle. Blir nog att titta efter presenter till alla som fyller år nästa månad med. Dom som fyller år då är pappa, strorbror, Maggan, Jossan och annat folk. Jag är klar med Jossans saker men dom övriga har jag kvar.
Fick ett nytt schema idag när jag ska jobba. Ska få jobba 5 veckor skulle jobba 4. Men detta ska bli roligt. Få träffa folk och få in pengar. Vet iallfall två saker som jag ska göra för pengarna och det är att fixa naglarna hos Carola i Nässjö och åka utomlands och jag tror det blir Bulgarien i 2 veckor. Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0