Påsk i Långhed.

Så skönt att vara ledig idag! Det gillar mina fötter och jag. Denna dag har varit okej, mycket sol och värme och det tycker jag om. Men först så vinka jag och kusin av mamma och pappa som åkte till Söderköping sedan gjorde vi frukost och sedan åkte vi ner till Alfta för att tanka bilen som sedan tog oss på utflykt. Blev en sväng till Ockelbo. Åkte över skogen för vi ville inte åka över Bollnäs för min bil låter ju som ja jag vet inte vad eftersom avgassystemet är av. Så det blev: skog, skog, asfalt, grus, skog, skog. Men sedan när vi kom in till Ockelbo så tog vi oss en kebab och titta på Pippi som var på tv. Sedan åkte vi en sväng och sedan hem. Väl hemma ser vi att två tuppar och en höna är utanför sin hönsgård så det var bara att få in dom, tog en stund med det gick ju bra. Så man kan säga att det var flykten från hönsgården. Blev att sola och fixa lite på gården och nyss ringde min finaste farfar och önska glad påsk. Min farfar och jag är värsta kompisar. Han sa det själv och jag håller med! :) Men hur mamma och pappa har det, det vet jag inte för dom svarar inte när man ringer. Om man har en tel varför svarar man då inte? När man väl behöver dom så finns dom inte där. Fattar inte det. Men, men deras problem senare..

Ska nu åka och köpa gott gott. Godis och lite annat för ikväll blir det film ( om jag orkar vara uppe).
//Carlsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0