Ring, ring.

Eftersom jag inte kom iväg till Nässjö så har jag tänkt att denna vecka lägger jag ner all min energi på jobb. Tycker att jag har varit duktig på att söka förr men jag känner att det går inte mer, vill ha ett jobb NU. Så idag satt jag mig i mitt flickrum i Långhed och stängde dörren om mig och börja ringa runt. Nog att jag satt otroligt obekvämt i farmors fåtölj och bordet som jag hade mina papper var något för litet. Men det var bara att se glad ut fast jag var ensam i rummet och fast den andra personen i luren inte såg mig. Något nervös ringde jag det första nr på min lista, men där blev det inte mycket prat för tydligen finns inte det nr. Jaha börja bra, tog det andra nr:et och ringde men inget svar, men sedan rulla det på men inget jobb idag. Men själv är jag nöjd att jag har ringt runt. En rolig sak som jag tänkte på efter jag hade ringt till dom jag skulle var hur man svarar i telefon. Vissa låter jätteglada och vissa bara suckar när man frågar efter personen man ska prata med. En av receptionisterna som svara var en man och man kan undra vad han hade gjort innan han svara. Han fick fram ett flämtande "Välkommen till.." och sedan flämtade ännu mer. Ja vem vet vad männsiskan gjorde bakom receptionen? ;) Men, men alla är vi olika! Imorgon söker jag vidare och hoppas på att det kan bli något.

Har varit dåligt väder idag så mina planer på att gå ut och ta en promenad blev dissade. För nu läre man tänka lite på hur man ser ut! Lite okej i kroppen måste man ju vara!

Ibland när man oroar sig för saker som man tror att man aldrig kan lösa och sedan får reda på att man har fattat lite fel på saker och ting. Den känslan är härlig! Allt bara rinner av en och sedan sitter man i gråt för man är lycklig. Aj laaav it :)



// Carlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0