Kaos i hönsgården.

Det är som att det skulle vara gjort att varje gång jag är ensam hemma så ska det hända något konstigt så att jag sätts på prov, känns som så. Som nu ikväll var jag i badrummet och hörde att det braka till utanför så jag titta ut men såg inget. Min första tanke var att det var en björn eller att det var någon bulgar som försökte göra inbrott så nu börja jakten på bulgarer inne i huset. När jag tassa runt i huset så tänkte på hur gör jag om det är någon inne?? Ringa polisen men tänk om jag inte kommer så långt och då fick jag lite bilder i mitt huvud i från Desperate Housewives så då blev jag inte så orolig ;).Men nu var det ingen inne och just som det var ringde Marika.
Jaha jag gick tillbaka till badrummet och titta ut för hönsen börja skrika och där var boven med allt ljud! Ja det var en stor rovfågel som försökte ta sig in till dom så det var bara att gå ut och då flög den. Jaha hur ska jag göra nu så inte den kommer tillbaka, men då kom jag på att jag har hört att man ska sätta upp cd-skivor för det ska tydligen fågeln vara rädd för när det hänger och dinglar. Så det har jag fixat med. Hitta rädda kycklingar under granen i hönsgården, uscha. Men nu ska nog allt vara okej igen. 
Okej jag vet att detta är helt värdelös info en lördags kväll men detta hände och hade inte jag varit hemma så kanske inte vi hade några höns kvar! ;)
 
Har gjort raw food bollar idag och dom blev såå goda! Mums!
 
Ibland är det bra att se på Desperate..! ;)
 
// Erika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0