Födelsedag, jobb och hyresgästföreningen.

Ja då var det den 9:e april idag och jag är 23 år. Känns inte som det är min födelsedag idag och det vill jag tacka för att det inte känns s, hade väl deppat här annars. Börja med att gå upp tidigt för att idag så börja jag provjobba. Gick väl helt okej tycker jag. Sluta vid 14.00 och tog spårvagnen hem, hade tänkt att gå men med trötta fötter så orka jag bara inte gå i ca 25-30 min. Kom hem, värmde mat, åt maten, efter maten satt jag mig ner bekvämt i soffan, sträckte mig efter tårtbiten och kaffet och precis när jag tog första tuggan av tårtan ja då ringer det på dörren och jag öppnar. Där står en gubbe från hyresgästföreningen och ville så klart få mig som medlem. Efter mycket prat om allt och inget så frågar han om jag för bara 75:- i mån gå med i hans liga och jag tacka så klart nej. Jag citerar;
Jag: Näe jag vill inte gå med i det där just nu.
Gubbe: Då skriver jag NEJ på dig då..
Jag: Gör så..
Gubbe: En flicka bodde här och hoppa ut från balkongen och dog. Polisen försökte rädda henne med mun mot mun metoden men det gick inte..
Jag: eeeh jaha?
Gubben: En kille skulle gå från sin port och han blev knivhuggen. Meeeen det var ju knark med i bilden..
Jag: Oookej..
 
Skulle jag ha gått med i hyresgästföreningen iallafall? haha
 
// Erika 23 år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0